1.4.10

Tsoureki Day

Η Μ. Εβδομάδα έφτασε και πάλι και μαζί με αυτήν έφτασε και η μέρα των τσουρεκιών. Η γιαγιάκα μου φτιάχνει τα πιο νόστιμα τσουρέκια του κόσμου και αυτό οφείλεται κυρίως στην συνταγή αλλά και το ψήσιμο. Την ίδια συνταγή τη φτιάχνει και σε βασιλόπιτα, την Πρωτοχρονιά, και έχοντας συνηθίσει στη συγκεκριμένη γεύση δεν μπορώ να ευχαριστηθώ τσουρέκι άλλο.
Τις τελευταίες χρονιές η γιαγιάκα μου, εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, δεν μπορεί ν' αναλάβει ολομόναχη αυτή την εργασία και πηγαίνουμε η θεία μου κι εγώ, για να τη βοηθήσουμε. Φέτος ζυμώσαμε, πλάσαμε και ψήσαμε 14 τσουρέκια! Και του χρόνου να είμαστε καλά και να ξανακάνουμε γιαγιάκα. Βέβαια εγώ μπορεί στο ενδιάμεσο να το επιχειρήσω και μόνη μου.

Υλικά:
3 κιλά αλεύρι (άνθος μπλε βάζει η γιαγιά)
360 γρ. μαγιά νωπή (και 300 γρ. καλά είναι)
1/2 κιλό φυτίνη
1300 γρ. ζάχαρη
14 αυγά
1/2 κιλό γάλα
μαστίχα
μαχλέπι
κακουλέ
λίγο αλάτι

Εκτέλεση:
Το παν για την επιτυχία της συνταγής είναι όλα τα υγρά υλικά να είναι ζεστά. Χτυπάμε στο μίξερ τα αυγά με τη ζάχαρη (για 5 λεπτά τουλάχιστον). Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε λίγο το γάλα, προσθέτουμε τα αυγά και ανακατεύουμε συνεχώς. Σε άλλο κατσαρολάκι λιώνουμε τη φυτίνη.
Τρίβουμε τη μαγιά με τα χέρια και τη διαλύουμε σ' ένα ποτήρι χλιαρό νερό ανακατεύοντας με μερικές κουταλιές από το αλεύρι, μέχρι να γίνει χυλός. Βάζουμε το μίγμα σε ένα διάφανο μπωλ και περιμένουμε να φουσκώσει. Μπορεί να πάρει από 20 λεπτά μέχρι και ώρα, ανάλογα πόσο φρέσκια είναι η μαγιά. Καλύτερα να είναι όλα έτοιμα και να περιμένουμε τη μαγιά, παρά το αντίστροφο.
Σε μια λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι και το ανακατεύουμε με το αλάτι και τα κοπανισμένα μπαχαρικά. Όταν ανέβει η μαγιά, κάνουμε μια λακουβίτσα στη μέση της λεκάνης και ρίχνουμε τη μαγιά. Ζυμώνουμε λίγο και ρίχνουμε με τη μία το ζεστό γάλα. Ζυμώνουμε και προσθέτουμε λίγο λίγο τη φυτίνη, δουλεύοντας το ζυμάρι, τόσο ώστε να ξεκολάει από τα χέρια και τα τοιχώματα.
Βάζουμε σε μια ζεστή γωνιά τη λεκάνη και τη σκεπάζουμε καλά με κουβέρτα. Προσοχή!! Δεν κουνάμε τη λεκάνη, γιατί οτιδήποτε κάνουμε μπορεί να αποτελέσει λόγο να μη φουσκώσει η ζύμη.
Σε μερικές ώρες και αφού έχει ανέβει η ζύμη ικανοποιητικά, ξεκινάμε το πλάσιμο. Αλείφουμε τα τσουρέκια με κρόκο αυγού (ανακατεμένο με λίγο νερό) και τα διακοσμούμε με σουσάμι και αμύγδαλα.
Βάζουμε τα τσουρέκια σε λαμαρίνες με αντικολητικό χαρτί. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, πάνω κάτω στους 175 C για 35-40 λεπτά. Τα τελευταία 10 λεπτά ρυθμίζουμε το φούρνο στο ψήσιμο μόνο πάνω. Θέλουμε να πάρουν ωραίο χρώμα και τσεκάρουμε το ψήσιμο με οδοντογλυφίδα. Τις τελευταίες λαμαρίνες τις ψήνουμε λιγότερο.

Καλή επιτυχία λοιπόν και ελπίζω να γίνει και δική σας αγαπημένη συνταγή.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παρόλο που ήθελα να γράψω πολλά - θα ακεστώ στο να πω ότι είναι από τα καλύτερα σπιτικά τσουρέκια που έχω φάει.
Όλγα

Ανώνυμος είπε...

Η συνταγή περνάει από γενιά σε γενιά όπως φαίνεται... Από τη γιαγιά μας στη μαμά μου και σε σένα!Μήπως ήρθε κι η δική μου η ώρα να εμπλακώ ενεργά στη διαδικασία;;; Το Πάσχα είναι κοντά ξαδέρφη μου! Φωφώ <3

badhairday είπε...

φωφώκα μου στείλε κανένα βιντεάκι.. :)

Ανώνυμος είπε...

κοντοζυγώνει ο καιρός για τα τσουρέκια! Η μαμά μου ετοιμάζεται δυναμικά για τα φετινά πασχαλινά τσουρέκια!! Κι εγώ αρρωστούλα περιμένω πως και πως να μυρίσει το σπίτι Πάσχα! :) Φωφώ